Головна » 2013 » Листопад » 4 » Педагогічна рада (25 жовтня 2013 року)
02:00
Педагогічна рада (25 жовтня 2013 року)
На всіх етапах розвитку школи головним завданням було і залишається підвищення рівня професійної майстерності педагогів.
Наш час – час змін і перетворень у різних сферах життя, зокрема й в навчально-виховному процесі. Сучасний світ не стоїть на місці, і першими будуть ті, хто володіє знаннями. Жодна реформа не зможе змінити будь-що в системі освіти, якщо вчитель сам не зміниться, і тим самим не змінить підходи до організації навчально-виховного процесу.
Впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої та спланованої методичної роботи, оскільки в цій системі одним з провідних напрямів діяльності є підвищення педагогічної майстерності вчителя без відриву від основного місця роботи. Вдосконалення професійної майстерності вчителя є одночасно й серйозним поштовхом до самоосвіти, умовою успішної, творчої праці.
Однією з форм організації методичної роботи з педагогічними кадрами є засідання педагогічних рад. В нашій школі вони іноді проходять у нетрадиційних формах: педрада-тренінг, засідання за круглим столом тощо.
Результативність проведення нетрадиційних педагогічних рад очевидна:
1. Підвищується зацікавленість і активність вчителів, мотивація до професійної діяльності.
2. Розширюється кругозір педагогів, підвищується компетентність педагогічного колективу в області теоретичних і практичних знань з різних питань виховання і навчання.
3. З'являється вміння діяти спільно, узгоджувати свої дії з колегами в обстановці творчої взаємодії та співпраці.
Цікавою та змістовною пройшла педрада в нашій школі 24 жовтня.




Тема її: Педагогічна творчість учителя - запорука подолання низької успішності учнів.
З метою: дослідити за допомогою моніторингового аналізу причини неуспішності учнів; виявити основні ознаки та психологічні причини відставання; встановити способи виявлення відставання й труднощів, які виникають під час навчання; розробити методи й форми роботи з усунення різних видів відставання у навчанні учнів початкового та середнього рівнів знань.
Першим з питань, яке розглядалося, було: Яким має бути сучасний учитель?
Часто ми чуємо фразу: «Діти - наше майбутнє». Але замислімося, від кого залежить майбутнє наших дітей? ...
Сьогодні змінилися вимоги і до вчителя, і до учня. Становлення і розвиток громадянського суспільства породжує гостру необхідність в педагогах, що володіють високою професійною компетентністю. Отже, сучасний учитель – це не тільки предметник, а й знавець дитячих душ, вихователь.
Щоб відповісти на це запитання Валентина Василівна Сміхович запропонувала нам метод «Вільний мікрофон». Ми почули цікаві думки представників кожної групи вчителів. Отже, сучасний учитель - це творча особистість. Для того, щоб досягти значних успіхів у своїй практичній діяльності, сучасний учитель повинен вміти правильно використовувати принципи і методи педагогічної технології, вміло користуватись показниками та інструментарієм впливу на особистість дітей, а це - міміка, жести, ритміка, пози, голос, лексика вчителя. Тому вчитель задає спрямованість у вихованні учнів усім своїм способом життя.





Сьогодні затребувані ті вчителі-предметники, класні керівники, які володіють педагогічною технологією та крокують в ногу з сучасністю. Як говорив А. Дістєрвег: «…Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній. Жалюгідна кожна людина, що відстала від свого часу. Він повинен бути активним, комунікабельним, динамічним, працездатним, вольовим, впевненим у собі, толерантним, висококомпетентним.»
Потім за допомогою методу «Продовж речення», ми мали змогу висловитись про педагогічну творчість учителя, визначити шляхом оцінювання свій рівень педагогічної майстерності.









Ми познайомилися з елементами тренінгової діяльності:
Тренінг інтуїції «Технологія освіти»: вправа « Терміни»
Із запропонованих слів обирали лише ті, що відносяться до освіти.
Тренінг інтелекту: вправа «Розглянь малюнок»
Кожна група отримала малюнок і ми мали можливість визначити, який зміст приховано в ньому..
Тренінг релаксації: вправа « Чи вмію я розслаблятися».
Всі як один, ми повторювали ці кумедні звуки, придумані тібетськими монахами, і відчували, що розслаблюємося.
Тренінг майстерності: вправа «Принципи навчання». Кожна група формулювала принципи навчання та правила, які допомагають їх реалізувати.


Велика увага приділялася педагогічній творчості вчителя.
Кожна група висловлює свої думки. Всі присутні визначають свій тип учителя.
Сьогодення вимагає творчого вчителя. Творчу особистість може навчити й виховати тільки творча особистість. До творчості вчителя спонукає сьогоднішній учень – розвинена й нестандартна особистість, вимоглива до свого наставника. Крім того, творчий характер закладений в самій суті вчительської професії. У системі методичної роботи ми враховуємо те, що рушійним чинником розвитку творчої активності педагогів є розроблена система дидактичних умінь, які виступають як орієнтир для вирішення будь-якої педагогічної проблеми
Сучасні діти... Їхні душі тендітні і легко ранимі, ніжні, як білі пелюсточки квітучої вишні... Вони енергійні і веселі, рухливі і задерикуваті, нетерплячі і спокійні, але всі неповторні і милі, одні-єдині на цілий білий світ. І всі так щиро дивляться своїми оченятами у твоє серце..
До цих пір одним з самих "хворих" місць усіх шкіл залишається слабка успішність школярів. Причина криється не тільки в недосконалих методах роботи шкіл, але і в особливостях віку, у психологічній готовності дитини до школи. Багато часу було відведено на нашій педраді на обговорення цього питання. Особливу увагу звертали на діагностику засвоєння знань на початковому та середньому рівнях.
Проблема шкільної неуспішності - одна з центральних у педагогіці і педагогічній психології. Виявлено, що шкільна неуспішність може бути наслідком причин як такого характеру: сімейно-побутові умови, педагогічна занедбаність, рівень освіти батьків, так і психологічного: недоліки в пізнавальній сфері, індивідуально-психологічні особливості учнів.
З метою виявлення причин неуспішності учнів нашим школярам запропонували дати відповіді на запитання анкети «Що заважає навчанню». Результати анкетування представлені соціальним педагогом. Нами були розроблені дії вчителя щодо профілактики низької успішності. Найефективніший засіб у роботі з учнями, а особливо з учнями початкового та середнього рівнів знань, - створення ситуації успіху. Адже надія на успіх живе у кожній дитині.
І на завершення педради - «Парад порад». Методом «Ланцюжка» вчителі формулювали правило чи пораду або рекомендацію, яка, на його думку, допоможе у роботі з учнями початкового та середнього рівня знань.
Отже, педагогічна діяльність - це передусім діяльність творча. Без творчості неможливий ні виховний, ані навчальний процес. Недарма сказано, що знання - це мистецтво. І насамперед мистецтво мислення, пов’язане з умінням висловлюватись. Як скульптор ліпить свої скульптури, ювелір обробляє коштовне каміння, а художник пише картини, учитель творить нову особистість, яка житиме у цьому суспільстві, стане її частиною. Саме учитель, як і художник, ушляхетнює життя, шукає красу в буденному й несе її людям.
Категорія: Методична робота | Переглядів: 1146 | Додав: Admin | Рейтинг: 2.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]